poniedziałek, 14 listopada 2016

Kasacja, Remigiusz Mróz




Tytuł: Kasacja
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 496
Ocena: 9/10



Remigiusz Mróz w doskonałej formie! Kasacja niczym nie ustępuje powieściom Grishama. Trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony. Gwarantuje świetnie spędzony czas.


Słyszałam wiele o książkach Remigiusza Mroza, jednak nigdy nie zabrałam się za nie, aż do tego momentu. Kryminały są jednym z moich ulubionych gatunków, ale korzystając z biblioteki miejskiej cały czas coś innego wpadało mi w ręce. Pierwszy raz i to osobiście spotkałam polskiego pisarza na Targach Książki w Krakowie w tym roku, zdobywając jednocześnie pozycje, w których głównymi bohaterami są Joanna Chyłka i jej podopieczny Kordian Oryński oraz podpisy samego autora. Dzisiaj skończyłam czytać pierwszą część przygód warszawskich prawników i muszę przyznać, że ich losy pochłonęły mnie bez reszty.

Kordian Oryński, młody aplikant rozpoczyna swoją pierwszą ważną pracę w cenionej kancelarii prawniczej Żelazny&McVay. Jego zwierzchnikiem zostaje Joanna Chyłka, bezpośrednia i szczera pani adwokat, która aby odnieść zwycięstwo nie przebiera w środkach. Wspólnie rozpoczynają prowadzić sprawę Piotra Langera, syna biznesmena, który został oskarżony o brutalne zamordowanie dwóch osób. Domniemany morderca nie przyznaje się do winy ani jej nie zaprzecza. Brak współpracy z jego strony utrudnia pracę prawników. Dlaczego oskarżony milczy? Czy to on jest prawdziwym sprawcom zarzucanych mu morderstw? Czy Chyłka i Oryński odkryją prawdę?

Bardzo dużym plusem tej pozycji są rewelacyjne postacie i ich osobowości. Mimo, że początkowo główna bohaterka wydaje się niezbyt pozytywną postacią w książce, jest bowiem arogancka, gburowata i zarozumiała, to jednak z czasem czytelnik przywiązuje się do niej. Widać, że autor zgrabnie balansował nad stworzeniem bohatera, który ma niewyparzony język, ale jednocześnie wzbudza sympatię. Podobała mi się nić porozumienia z aplikantem, ich wzajemna współpraca sprawiła, że stworzyli świetny, uzupełniający się duet. Pomimo, że ich początkowa relacja nie gwarantowała koleżeństwa to jednak z czasem nawiązała się między nimi nić przychylności i wsparcia. 

Nie jest to książka wielowątkowa, dzięki czemu jest nieskomplikowana i zrozumiała. Powracając do niej po przerwie, czytelnik szybko by się w niej odnalazł. Osobiście pochłonęłam ją bardzo szybko, bo tylko dwa dni zajęło mi przeczytanie jej. Z dużym zainteresowaniem śledziłam poczynania dwójki adwokatów, tak różnych charakterów, co samo w sobie dodało smaku powieści. Napięcie i emocje nie opuszczały mnie, aż do ostatniej strony. 

Kasacja jest pierwszą książką, która zapoznała mnie z twórczością pana Remigiusza i na pewno nie ostatnią. Zaginięcie - kolejna pozycja z tej serii, już leży na biurku i czeka. Teraz doskonale rozumiem te kolejki do podpisu ulubionego autora. Może i nie jest to wybitne arcydzieło, jednak Remigiusz Mróz zbudował fajny, poruszający thriller prawniczy, dla którego warto poświęcić wieczór.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz