piątek, 30 grudnia 2016

Liebster Blog Award (LBA#1)

Co to jest Liebster Blog Award?

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.


Kilka dni temu zostałam nominowana do Liebster Blog Award. Nigdy wcześniej nie brałam w tym udziału i z przyjemnością odpowiadam na pytania zadane przez Daniela (tutaj możecie poznać Jego blog). Przyznam szczerze, że niektóre sprawiły mi trudność i musiałam wysilić trochę moją mózgownicę, żeby na nie odpowiedzieć. Dwa pierwsze pytania stanowiły nie lada wyczyn. Daniel się postarał układając je i w sumie do tej pory myślę kogo by tu można podać w pierwszym :). 



1. Wyobraź sobie, że dostajesz jako pierwszy/pierwsza wiadomość o tym, że za 24 godziny wybuchnie bomba, która zniszczy świat. Wiesz kto jest zamachowcem i masz szansę go przekonać, że nie warto tego robić. Jakiego wygadanego i zaufanego bohatera książkowego zabierasz ze sobą na spotkanie z terrorystą żeby pomógł Ci go przekonać do rozbrojenia bomby? Uzasadnij swój wybór.

Na to pytanie łatwiej by mi było odpowiedzieć gdyby chodziło o bohatera z filmu :P. Hmm myślę, że fajnie byłoby mieć u boku Joannę Chyłkę (seria z Chyłką, Remigiusz Mróz). W końcu jest świetną prawniczką, inteligentną, pomysłową i na pewno by coś wymyśliła w rozmowie z terrorystą.

2.Masz możliwość "ożywienia" jednej wybranej postaci książkowej i wprowadzenia jej do swojego życia. Kto to jest i kim dla Ciebie będzie?

Chyba Jima Rooka. Oczywiście jeśli mogłabym się cofnąć do czasów szkolnych i w rzeczywistym świecie też byłby nauczycielem i moim wychowawcą. Kiedy czytałam tę serię (Rook - Graham Masterton), żałowałam że nie ma takich nauczycieli. Przygody murowane, ekscytacja, napięcie i adrenalina to byłaby szkolna, szalona codzienność. Aż się rozmarzyłam!

3. Masz do wyboru: czytanie wszystkich książek bez możliwości dzielenia się wrażeniami na ich temat z kimkolwiek albo czytanie ciągle tylko 5 tych samych książek (wybranych przez Ciebie) ale z możliwością dzielenia się opinią z innymi. Co wybierasz?

Czytanie wszystkich książek bez możliwości dzielenia się wrażeniami. Nie wyobrażam sobie czytanie w koło tego samego. Rzadko zdarza mi się, że wracam dwa razy do jednej książki. Wolę poznać nowe przygody, nowych bohaterów, przeżywać nowe historie.

4. Czy masz taką książkę, którą przeczytałeś/przeczytałaś w jeden dzień? Jeśli tak, to jaka to była książka.

Tak i to nie jedna. Seria Rook, Grahama Mastertona. Niedługie i bardzo wciągające pozycje :). Ostatnio też "Słodkie więzy" J. Daniels. W zależności też czy powieści są długie, wciągające i czy mam czas. Pamiętam też, że Harrego Pottera cz.1 przeczytałam w jeden dzień, a i kolejne części też bardzo szybko przewertowałam.

5. Wolisz książki, które mają wiele bardzo krótkich rozdziałów czy ledwie kilka ale za to bardzo długich rozdziałów?

Wolę książki, które mają wiele mniejszych rozdziałów. Zawsze noszę książkę w torebce i jeśli tylko mam możliwość ją otworzyć i poczytać to to robię. Nieważne czy jadę busem, czy jestem w poczekalni u dentysty, czy też czekam na kogoś w mieście. Nawet jeśli mam tylko parę minut wolnego czasu lubię zajrzeć do książki i przewertować chociażby kilka kartek, dlatego wolę krótsze rozdziały. Nie cierpię przerywać czytania w połowie strony, wolę dokończyć rozdział.

6. Jakie byłoby pierwsze pytanie, które zadałbyś/zadałabyś swojemu ulubionemu autorowi/autorce (niepotrzebne skreślić ;)) na spotkaniu autorskim?

Kiedy spotkałam Katarzynę Bondę i Harlana Cobena na Targach Książki w Katowicach zdołałam wydukać tylko: "Dziękuję serdecznie za podpisy" i "Pisze Pan świetne książki, uwielbiam Pana". Przez swoją nieśmiałość nie wiem czy bym coś wydukała innego, ale pierwsze pytania jakie mi się cisną to: co skłoniło Panią/Pana do napisania pierwszej książki, czy marzył Pan/Pani o zawodzie pisarza, jak wygląda Pani/Pana dzień. Jest wiele takich pytań. Nie mam ulubionego pisarza, jest ich kilku.

7. Masz możliwość wybrania pojedynczej książki, która będzie kontynuowana w postaci serii. Losy, bohaterów, której książki byś wybrał/wybrała?

Hmm ostatnią książką, którą czytałam i która przychodzi mi na myśl jest "Wyjątkowy rok" Thomasa Montassera. Nie była to wybitna powieść, ale zakończyła się bardzo ciekawie i zdumiewająco, dlatego chętnie poznałabym jej dalszy ciąg. Zazwyczaj książki, które pochłaniam i z którymi się bardzo zżyłam już posiadają swoje serie.

8. Jaka przeczytana przez Ciebie książka, która zasługuje na tytuł "najdziwniejszej"?

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, bo też nie wiem co miało oznaczać "najdziwniejsza". Ciężko chyba byłoby mi wybrać jakiś tytuł. Zawsze czytam to co mi odpowiada, trafia w mój gust czy jest z polecenia. Lubię też przeczytać opis książki zanim zacznę ją pochłaniać w całości. Kiedy coś mi się nie podoba, odkładam. Zdarzyło mi się to chyba tylko dwa razy.

9. Jaka jest seria książkowa, którą chciałbyś/chciałabyś skompletować?

Jeżeli musiałabym koniecznie wybrać to chciałabym skompletować książki Harlana Cobena, serię z Myronem Bolitarem lub książki Agathy Christie, serię z Poirotem. Poza tym nie lubię kolekcjonować książek. Mam na swojej półce ulubione pozycje literackie. Mam też taką zasadę: jeśli podobają mi się książki jakiegoś pisarza to staram się mieć przynajmniej 3 jego powieści. Reszta może być wypożyczona i do oddania :).

10. Znajomy, który nigdy nie czytał książek chciałby zacząć przygodę z czytelnictwem. Jaką książkę nie znając kompletnie gustu tego znajomego (no bo, przecież nigdy nie czytał ;)) byś mu/jej polecił/poleciła?

Hmm, chyba Harlana Cobena. Jego styl jest prosty, lekki i zrozumiały. Do tego ciekawe fabuły i zabawne dialogi. Myślę, że większość by się skusiła. Dobrze jednak znać czyjś gust literacki :).

11. W jakich miejscach najczęściej zaopatrujesz się w książki?
Najczęściej zamawiając przez internet. Ostatnio polubiłam nieprzeczytane.pl :D



To by było na tyle z mojej strony :). Teraz czas na pytania ode mnie. Zważając na to, że jestem początkującą blogerką i nie mam wielu przyjaciół, którzy również by blogowali wybrałam też osoby, które obserwuje na blogu, fb czy instagramie. Jestem szczerze ciekawa Waszych odpowiedzi. Osoby, które nominuję to:




MOJE PYTANIA DO WAS:

1. Do której książki byś się wybrał/wybrała, żeby razem z bohaterami przeżywać przygody i dlaczego?

2. Z którym bohaterem książkowym chciałbyś/chciałabyś się zaprzyjaźnić i dlaczego?

3. Czy lubisz kolekcjonować książki? Ile książek liczy Twoja biblioteczka?

4. Czy często Ci się zdarza czytać drugi raz tą samą książkę?

5. Po książki jakiego gatunku literackiego najczęściej sięgasz?

6. Jaka była najlepsza książka, którą ostatnio przeczytałeś/przeczytałaś? Uzasadnij swój wybór.

7. Jakie cechy według Ciebie powinna mieć dobra książka?

8. Chciałbyś/Chciałabyś napisać i wydać własną książkę? Do jakiego gatunku by należała?

9. Wolisz sięgać po książki napisane przez polskich pisarzy czy zagranicznych i dlaczego?

10. Czym sugerujesz się przy kupnie książki?

11. Jaka była najcieńsza, a jaka najgrubsza przeczytana przez Ciebie książka?


Z niecierpliwością czekam na poznanie Waszych odpowiedzi :)



1 komentarz:

  1. Odpowiedziane :)
    http://swiat-bibliofila.blogspot.com/2017/01/liebster-blog-award-10-nominacja-od.html

    OdpowiedzUsuń